برخی سوء تفاهمات رایج در مورد تولید هوای فشرده و گاز به عنوان منبع انرژی وجود دارد.
بیایید این سوء تفاهمات سیستم هوای فشرده را برای همیشه روشن کنیم!
در ادامه، ۷ افسانه کمپرسور هوای فشرده را بررسی کرده ایم.
معرفی ۷ افسانه کمپرسور هوای فشرده
۱٫ افسانه اول:
تمیز کردن کثیفی و زباله از محل کار با استفاده از هوای فشرده بی خطر است.
حقیقت (پاسخ افسانه اول کمپرسور هوا)
نه.
این کار اصلا امنیت ندارد!
تمیز کردن محل کار با استفاده از هوای فشرده می تواند منجر به آسیب جدی در نتیجه برخورد یا ورود ذرات به چشم، گوش یا پوست شود.
یک جایگزین مطمئن تر، استفاده از جاروبرقی یا جارو دستی برای از بین بردن آلودگی و زباله است.
۲٫ دومین افسانه کمپرسور هوا
دومین افسانه کمپرسور هوای فشرده : کمپرسور درایو با سرعت متغیر، همیشه بهترین راه حل برای کارآمدترین عملکرد بار است.
حقیقت:
در سیستم هوای فشرده این احتمال همیشگی و قطعی نیست.
کمپرسورهای درایو با سرعت متغیر ذاتی طراحی آنها، محدوده سرعت بهینه ای دارند که در آن کارآمدتر عمل می کنند.
اگر نیازهای بار کمپرسور خارج از محدوده باشد، سایر گزینه های کنترل ممکن است کارآمدترین راه حل را ارائه دهند.
ارائهدهنده کمپرسور باید الزامات کاربردی متعددی را در نظر بگیرد تا کارآمدترین راهحل هوای فشرده را توصیه کند.
۳٫ افسانه سوم کمپرسورها در تولید هوای فشرده
در تولید هوای فشرده سرعت متغیر انتقال روغن را افزایش می دهد.
حقیقت:
کارکرد با سرعت های کاهش یافته نباید تاثیر مخربی بر حمل روغن داشته باشد.
کاهش جریان هوا باعث کاهش سرعت از طریق مدیا سپراتور می شود که کارایی آن را بهبود می بخشد.
دو عامل اصلی برای افزایش انتقال، فشار کمتر و دمای بالاتر است.
هیچ یک از این مشکلات به دلیل اضافه کردن VSD ایجاد نمی شود.
۴٫ چهارمین افسانه کمپرسور هوای فشرده
استفاده از کمپرسور درایو با سرعت متغیر، نیاز به فلو کنترلر را از بین می برد.
حقیقت:
هر بخشی از سیستم هوای فشرده دارای کاربرد متفاوت است.
اما به وضوح سیستم هایی وجود دارند که از اقدامات ترکیبی یک فلو کنترلر و یک کمپرسور نیمه بار VSD برای ارائه یک فشار سیستم پایدار و ثابت بهره می برند.
این امر به ویژه در سیستم هایی که تقاضاهای بسیار متغیری را تجربه می کنند، صادق است.
۵٫ افسانه بعدی برای کمپرسورها در تولید هوای فشرده
تمام سیالات”مصنوعی” کمپرسورها یکسان هستند.
حقیقت:
تمام این سیالات یکسان نیستند.
هنگامی که به سیالات کمپرسور هوای فشرده نگاه می کنیم، اصطلاح “سنتتیک” اغلب برای توصیف استوک پایه استفاده می شود.
از آنجایی که “مصنوعی” در تعریف ساده به این معنی است که سیال یک استوک پایه هیدروکربنی نیست، شامل بسیاری از ذخایر پایه مختلف است که عملکرد بسیار متفاوتی را ارائه می دهند.
سوال واقعی این است که چه مقدار استوک مصنوعی، پلی گلیکول (PAG)، دیستر، POE چیست؟
پس از تعیین سهم پایه هرکدام، می توانید مزایا و معایب آن را ارزیابی کنید.
۶٫ ششمین افسانه کمپرسور هوا در سیستم هوای فشرده
ششمین افسانه کمپرسور هوای فشرده : تمام مایعات کمپرسور ترکیبی پلی گلیکول (PAG) یکسان هستند.
حقیقت:
سیالات کمپرسور پلی گلیکول معمولاً با یکی از دو نوع «استرها»، «پلیاسترها» یا «دی استرها» ترکیب میشوند.
این دو در عملکردشان در کمپرسور هوا روتاری اسکرو به شدت متفاوت هستند.
پلی استرها (POE): پلی استر ها گرما را به خوبی تحمل می کنند و بدون لگ و لجن (varnish and sludge) کار می کنند.
آنها بیشتر به عنوان لوبریکنت موتور جت شناخته می شوند.
پلی استر ها گران هستند و در برنامه هایی استفاده می شوند که عملکرد آنها بسیار مهم است.
مانند کمپرسور هوای روتاری اسکرو.
دی استرها: دی استرها کم هزینه هستند و پتانسیل ایجاد لجن (sludge) را دارند.
لجن می تواند برای سودآوری شرکت بسیار پرهزینه باشد و راندمان کمپرسور را کاهش دهد.
همچنین پس از تشکیل، حذف آن از سیستم کمپرسور بسیار گران شود.
دی استرها همچنین باعث تورم در واشر، مهر و موم و آستر شلنگ می شوند.
این خود منجر به مشکلاتی با نشتی، تورم O رینگ ها و خراب شدن مهر و موم شفت می شود.
مراقب باشید! بسیاری از ترکیبات پلی گلیکول / استر عمومی، یک پایه دی استر با حداقل مقدار پلی گلیکول هستند.
این مایعات عمومی تمام مشکلات مربوط به مایع دی استر را خواهند داشت.
۷٫ آخرین افسانه کمپرسور هوا
هفتمین افسانه کمپرسور هوای فشرده : قطعات جایگزین عمومی و لوبریکنت های کمپرسور همان قطعات و لوبریکنت های اختصاصی سازنده هستند.
حقیقت:
کیت های تعمیر و نگهداری و قطعات جایگزین و لوبریکنت های اختصاصی سازنده بهترین عملکرد کلی را ارائه می دهند.
اینها برای حفظ کارایی و قابلیت اطمینان واحد طراحی شده اند.
قطعات عمومی مسئولیت را افزایش می دهند، عملکرد را کاهش می دهند و ممکن است ضمانت های سازنده را باطل کنند.
با در نظر گرفتن فرم، تناسب و عملکردها، قطعات عمومی و قطعات متناسب، مشخص می شود که این قعطات اغلب در تضمین عملکرد یک کارخانه یا رسیدن به بخشی از استاندارد OEM کوتاهی می کنند.