کمپرسورخانه سالن رنگ شرکت خودرو سازی بهمن موتور

[vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″ el_id=”gallerySection”][vc_gallery interval=”3″ images=”2281″ img_size=”medium” el_id=”photoGallery”][/vc_column][vc_column width=”1/2″ css=”.vc_custom_1563686787391{background-color: #ffffff !important;}” el_id=”dataSection”][vc_custom_heading source=”post_title” font_container=”tag:h2|text_align:right”][vc_column_text]یکی از پارامترهای بسیار مهم  هوای فشرده نقطه شبنم و درصد رطوبت   میباشد که نقش تعیین کننده ای در کیفیت هوای فشرده بالاخص برای صنایع رنگ خودرو دارد. لذا اندازه گیری این پارامترها فقط با دستگاههای دیجیتال نقطه شبنم سنج میسر میگردد که میبایست در خط هوای فشرده نصب گردند تا در صورت بروز مشکل در درایرهای جذبی بتوان سریعا نسبت به رفع مشکل اقدام نمود ، چرا که در صورت وجود رطوبت قطعا کیفیت رنگ دچار چالش گردیده و حفره در سطح کار پدیدار میگردد و همچنین موجب تخریب ابزار دقیق و ولوهای پنیوماتیک و تحمیل هزینه های بسیار بالایی برای مجموعه میگردد .
در این خصوص، دو عدد سنسور نقطه شبنم FA 400  تولید شرکت CS INSTRUMENTS  آلمان که برای اندازه گیری نقطه شبنم درایرهای جذبی و همچنین صحت عملکرد آنها استفاده می شود از حالت کالیبره خارج شده بود که به درخواست آن شرکت محترم ، این سنسور ها در همان محل کالیبره و تست گردید. لازم به ذکر است که مدل مذکور ،FA 400، از رده تولید خارج گردیده است و مدل جایگزین آن سری FA 500  میباشد که بر خلاف FA 400 ، امکان کالیبره کردن این سنسور توسط تنظیمات تعبیه شده بر روی خود تجهیز امکان پذیر می باشد.
دمای نقطه شبنم درایرهای جذبی مذکور حدود ۲۵- درجه سانتیگراد می باشند که عددی که قبل از انجام کالیبراسیون بر روی نمایشگر سنسور دیده می شد کاملا خارج از رنج و بالاتر از ۵۰- درجه سانتیگراد بود که بعد از انجام کالیبراسیون این عدد دقیقا در رنج مذکور بوده که گزارش تست بعد از کالیبراسیون نیز در فایل پیوست موجود می باشد.
گزارش تست دستگاه نقطه شبنم FA400 (1)

گزارش تست دستگاه نقطه شبنم FA400 (2)[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

فیسبوک
توییتر
لینکدین
پینترست

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *