نمایشگر روغن A-4000

نمایشگر روغن A 4000

نمایشگر روغن A-4000  یک تجهیز اندازه گیری کالیبره شده برای تشخیص میزان روغن وارد شده به سیستم هوای فشرده می باشد.
حساسیت دستگاه تنها به میزان ساعت هایی که دستگاه در خطوط هوای فشرده نصب می باشد، بستگی دارد.
دقت اندازه گیری این تجهیز برای تشخیص میزان ۰٫۰۱ PPM یا ۰٫۰۱۲  mg/m^3 روغن در سیستم هوای فشرده کاربرد دارد.
این شناساگر می تواند در سیستم هایی با میزان فشار ۱۰ تا ۱۲۵ PSIG  مورد استفاده قرار گیرد.

کاربردها:

ورود روغن به داخل سیستم هوای فشرده موجب آسیب دیدن شیرهای کنترلی و تجهیزات پنوماتیک می شود.
از آنجایی که وجود روغن در خروجی کمپرسورهای روغنی ویژگی ذاتی این سیستمهاست،
تمامی کمپرسوهای روغنی باید شامل فیلتر روغن استاندارد به جهت اطمینان از تولید هوای مطلوب باشند.

در این سیستم ها شناساگر روغن میتواند به دو صورت مورد استفاده قرار گیرد.
در حالت اول این تجهیز می تواند در خروجی کمپرسور نصب گردد
تا میزان روغن موجود در هوای فشرده خروجی کمپرسور را اندازه گیری کند؛
و همچنین می توان برای بررسی میزان روغن، بعد از هوای فیلتر شده و قبل از سیستم مصرف مورد استفاده قرار گیرد.
به منظور دسترسی به بالاترین دقت اندازه گیری، هنگامی که شیر سوزنی نمایشگر روغن باز شود،
باید نمایشگر روغن بدون وقفه با هوای فشرده در تماس باشد.

نحوه کار:

وقتی شیر سوزنی شناساگر روغن باز میشود کمتر از ۲ SCIM/PSIG  هوا از داخل تیوب کالیبره پلاستیکی به سمت بالا حرکت می کند
و وجود هر گونه روغن در هوای عبوری باعث حمل حلال روغن قرمز رنگ به داخل تیوب می شود.
میزان حرکت رنگ در تیوب متناسب با میزان وجود روغن در هوا می باشد.

میزان PPM  روغن در هوای فشرده  با استفاده از جدول تبدیل همراه دستگاه قابل محاسبه می باشد.
پس از استفاده از نمایشگر روغن باید شیر سوزنی بسته شده و کارتریج (قسمت شناساگر روغن) از آن جدا گردد.
برای استفاده مجدد باید یک کارتریج جدید بر روی شیر سوزنی نصب گردد.

نصب:

برای محاسبه دقیق میزان روغن موجود در هوای فشرده، شناساگر روغن باید به میزان کافی به سیستم هوا متصل باشد.
میزان زمان اتصال رابطه معکوس با فشار سیستم دارد.
در صورتی که بخواهیم از شناساگر روغن برای محاسبه میزان روغن انتقال داده شده از کمپرسور استفاده کنیم باید شناساگر را در خروجی مخزن نصب کنیم
و در صورتی که از شناساگر برای محاسبه میزان ورود روغن به سیستم هوای فشرده مورد استفاده قرار گیرد،
باید در نقطه ای بعد ار فیلتراسیون و قبل از شیر فشارشکن نصب گردد.
در این نقطه به خاطر فشار بالای هوا و خشکی مناسب آن سریعترین و دقیق ترین اندازه گیری قابل دسترسی است.

توجه:

در هوای فشرده مرطوب ، رطوبت هوا ممکن است با شستن رنگ موجود در شناساگر  باعث تولید رنگ صورتی در بالای منطقه قرمز پررنگ کارتریج شود.
و در زمان محاسبه میزان روغن فقط بایستی تا بالای ستون قرمز پررنگ در محاسبات لحاظ شود
و مناطق صورتی که در اثر رطوبت زیاد، دمای بالا و یا سرعت بالای هوای فشرده شکل می گیرد نباید محاسبه گردد.
ولو سوزنی شناساگر فقط در زمان اندازه گیری باید باز باشد.
همچنین در فشارهای بالای (۱۲۵PSIG (875kpa و یا کمتر از ۱۰ PSIG  باید از شرکت سازنده مشاوره گرفته شود .

باید دقت شود برای رسیدن به بهترین کارایی، شناساگر روغن باید در زاویه ای تا ۴۵ درجه در سمت بالا و راست نصب گردد.

اتصالات مورد استفاده برای شناساگر A-4000 در هر دو فشار بالا و فشار پایین شیر سوزنی ۱/۸  اینچ می باشد.

قبل از نصب یک کارتریج جدید از بسته بودن شیر سورنی باید اطمینان حاصل شود.
برای این کار باید دسته ولو را تا انتها در سمت عقربه های ساعت بچرخانید.
پس از آن باید کارتریج بر روی شناساگر روغن نصب شده و پیچ ۱/۸ پایینی سفت شود.

توجه: پیچ ۳/۱۶ اینچی مربوط به نگهدارنده تیوب پلاستیکی نباید دستکاری شود.
و همچنین قبل از نصب نشانگر روغن، درجه بندی روی تیوب باید به راحتی قابل مشاهده باشد.

نحوه اندازه گیری و خواندن نمایشگر روغن:

  1. قبل از اندازه گیری، تگ مربوط به شناساگر که بر روی آن نصب گردیده باید پر شود
    و میزان فشار خط یا فشار میانگین سیستم باید بر روی این تگ ثبت شود (در صورتی که فشار نقطه اندازه گیری با فشار خط متفاوت باشد)
  2. برای باز کردن شیر سوزنی نمایشگر روغن،
    دسته آن را در جهت خلاف عقربه های ساعت تا انتها بچرخانید و زمان آن را بر روی تگ ثبت کنید.
  3. در زمان و مکان های زیر نظارت و بررسی چشمی بر روی نمایشگر روغن باید صورت پذیرد:

الف –  در زمانی که میزان انتقال روغن از کمپرسور مورد نظر باشد پس از ۴ ساعت باید بررسی چشمی صورت گیرد.

ب – در زمانی که اندازه گیری میزان روغن وارد شده به سیستم هوای فشرده بعد از فیلتراسیون مورد نظر باشد،
بازدید اولیه باید پس از ۴۰ ساعت در محل بعد از فیلتراسیون و قبل از شیر فشارشکن صورت گیرد.

  1. در زمان نظارت اولیه با توجه به میزان حرکت رنگ در تیوب شناساگر روغن، باید زمان نظارت و بررسی بعدی
    و همچنین زمان بسته شدن شیر سوزنی به ازای ۱ واحد یا نهایتا ۱٫۵ واحد حرکت محلول قرمز رنگ در داخل تیوب، پیش بینی شود.
  2. شیر سوزنی باید بسته شود و کارتریج جدا گردد و قسمت شیر سوزنی می تواند برای اندازه گیری های بعدی به همان صورت باقی بماند.
  3. میزان رنگ حرکت کرده به داخل تیوپ و زمان کلی بر روی تگ ثبت شود.

 

تعیین میزان روغن طبق جدول:

  1. اگر میزان حرکت رنگ در آخرین زمان خواندن ۱ واحد است، در سمت راست جدول عدد مربوط به کل ساعت های اتصال شناساگر و عدد فشار را در سمت پایین پیدا کنید.
    نقطه تقاطع عدد مربوط به کل ساعت ها و عدد فشار بر روی جدول، میزان روغن در مقیاس ppm  را نشان میدهد.
  2. در صورتی که میزان حرکت رنگ بیش از یک واحد باشد ان را به تعداد ساعت های باز بودن شیر تقسیم کنید و میزان حرکت رنگ را به دست آورید.
  3. عدد مربوط به نرخ به دست آمده را در سمت چپ و عدد مربوط به فشار را در پایین جدول تبدیل پیدا کنید
    و نقطه تلاقی دو عدد میزان روغن در مقیاس ppm را نشان می دهد.

برای هر مقدار از حرکت رنگ که بیشتر از ۰٫۲۴  واحد در ساعت باشد باید عدد مربوطه بر یک عدد تقسیم گردد تا نتیجه تقسیم در محدوده اعداد چارت(جدول تبدیل ) قرار گیرد و میزان ppm  روغن محاسبه شود .
باید توجه کرد که میزان اصلی ppm روغن زمانی به دست می آید که به عدد تقسیم شده دوباره ضرب گردد.

جدول مقادیر Oil indicator

مثال: نرخ حرکت در تیوپ در سمت پرفشار شیر فشارشکن (۸۰ PSIG یا ۵۶۰kpa ) برابر با ۰٫۵ unit/hr یافت شد.
این عدد بر ۵  تقسیم میشود و به ۰٫۱  تبدیل می گردد که در محدوده چارت است.
اگر میزان روغن را طبق چارت محاسبه کنیم برابر با ۱٫۴ ppm خواهد بود که نهایتا با ضرب دوباره به عدد ۵ میزان واقعی روغن یعنی ۷٫۰ ppm به دست می آید.

 

دانلود مشخصات فنی نمایشگر روغن A-4000

برای تهیه این محصول تماس بگیرید

فیسبوک
توییتر
لینکدین
پینترست

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *